KAUCJA

Kaucja czy preautoryzacja?
Wynajem pokoju lub apartamentu wiąże się z koniecznością wpłaty dodatkowej sumy na poczet przyszłych, nieprzewidzianych wydatków. Pracownicy naszego obiektu poproszą Państwa o uiszczenie opłaty w formie kaucji, zwanej depozytem zabezpieczającym, która jest zwracana po wyjeździe. Kaucję należy wpłacić na nasze konto i w ten sam sposób zostanie ona Państwu zwrócona. Jedynie w przypadku rezerwacji za pośrednictwem np. booking.com nie ma takiej potrzeby, ponieważ to my dokonamy preautoryzacji, czyli zablokowania określonej kwoty na Państwa karcie płatniczej na czas pobytu. Blokada zostanie zdjęta po wyjeździe.

Dlaczego pobieramy kaucję lub robimy preautoryzację?
Ta kwota to przede wszystkim zabezpieczenie dla właścicieli obiektów i gwarancja, że klient będzie w stanie opłacić dodatkowe usługi dostępne w obiekcie. Jeśli nie wystąpią dodatkowe koszty w trakcie pobytu, zwrócimy całą kwotę. Kaucja pozwala także zminimalizować straty związane z ewentualnymi zniszczeniami lub niewłaściwym zachowaniem, które narażają właściciela na dodatkowe koszty. Jest więc pewnego rodzaju poręczeniem, że klient zamierza korzystać z usługi noclegowej w sposób zgodny z regulaminem i nie uprzykrzać pobytu innym Gościom.

Zalety i wady obu rozwiązań
Preautoryzacja jest uważana za opcję korzystniejszą dla klienta, ponieważ w mniejszym stopniu angażuje go w proces obsługi zapłaty. Wymaga jednak posiadania karty płatniczej (debetowej lub kredytowej). Pomimo tego wielu gości woli zapłacić żądaną kwotę kaucji gotówką lub przelewem. W takim przypadku trzeba liczyć się z koniecznością oczekiwania na zwrot pieniędzy na konto. Szczegółowe warunki zwrotu określa regulamin, ale z najważniejszych informacji to trzeba pamiętać po wyjeździe o podaniu swojego numeru konta do zwrotu tej kwoty. W przypadku apartamentów i aparthoteli opłata ta wynosi 300 zł, a w przypadku pokoi hostelowych i aparthostelowych opłata ta wynosi 150 zł.

rezerwacja